dimecres, 9 de desembre del 2009

Avaluació de recursos


1. Aspectes destacats de la webquest:

La nostra webquest es titula: "Atrevete a vivir una experiencia intercultural"

Aquesta webquest está dirigida als alumnes de 1r de ESO. L' objectiu d'aquesta webquest es fomentar la interculturalitat, aprendre i compartir valors, aprendre a treballar cooperativament, a cercar informació d'internet, a aprendre a partir de les experiències, jocs etc., potenciant la reflexió i el respecte cap als altres i a quelcom que sigui diferent, indepentment de la raça, sexe, religió, ètnia.

La proposta d'aquesta webquest és que sigui motivadora pels alumnes i per aquest motiu van pensar en oferir diversitat de recursos, enquestes, jocs, anàlisi de notícies, mural intercultura, joc de rols, visionatge de pel.lícules, diàleg, exposicions etc.

L'objectiu general era apropar la diversitat cultural de les nostres aules a l'institut, fer protagonistes a totes les cultures i enriquir-nos tots d'elles, i potenciar valors, empatia cap a un apersona nouvinguda al nostre país, valorar i fotografiar la diversitat del nostre barri i veure que tots pertanyem a una societat intercultural i que l'educació i la societat van unides per l'educació intercultural.





2. Valoració de la webquest.La creació de la webquest m'ha semblat una tasca molt positiva i enriquidora i és un recurs que ofereix moltes posibilitats pedagògiques als alumnes tant de Primària com de Secundària. En general considero que és una eina útil i funcional per treballar la interculturalitat a través de les noves tecnologies. Ja que la webquest és una eina motivadora, significativa,participativa i cooperativa pels alumnes.

Respecte a la PAC 2, al realitzar la webquest, em vaig trobar amb entrebancs i dificultats tènniques com anexar un vídeo, una foto, però en general tothom es trobava en les mateixes situacions i tots hem sortit endavant. Considero aquesta pràctica com una activitat interessant i necessària per la formació d'un futur psicopedagog, ja que et proporciona moltes eines per poder construir una webquest i per si vols aprodundir un tema algún dia amb els alumnes, poder fer i cercar alguna que necessitis. M'he adonat de la varietat i diversitat de webquest que n'hi han penjades, les quals la majoria les troba força útils i pràctiques. Sobretot per treballar temes com la interculturalitat, els valors, en general els temes transversals.

Una vegada realitzada aquesta webquest, considero que és un entorn molt útil i fàcil d’utilitzar tant a primària com a secundària, un cop està realitzat. A part de ser una eina motivadora que fomenta la investigació, la autonomia, la cooperació i el treball en equip, també permet la reflexió i combinar moltes metodologies per a aconseguir-la, així com atendre la diversitat de l’aula i a fora de la mateixa. Els links proposats m’han permés comprovar la gran quantitat de webquests disponibles i que treballen no nomès la interculturalitat en general, sinó altres temes com les actituds, els valors, el respecte cap als altres, la cultura, els estereotips socials, etc., i que suposa una eina de fàcil accés per qualsevol alumne. Penso, després de tot l’aprés en aquest sentit que el coneixement i la difusió dels continguts de les webquests als mestres podria suposar un recurs amb grans possibilitats en l’àmbit educatiu, i que podria facilitar la resolució de conflictes a l’aula en un moment determinat. De la mateixa manera, obre moltes possibilitats als alumnes per a un treball més actiu i més autònom, també fora de l’aula.






2. Per què es important saber catalogar els recursos?
Els recursos informàtics i les noves tecnologies són molt útils i funcionals sempre i quan tinguem clar els objectius que volem treballar, l'edat dels alumnes que va dirigida la webquest, quins són els continguts que volem tractar, quina metodologia i selecció d'activitats considerem més adequada i atractiva pels nostres alumnes. També es necessari partir d'un sentit crític dels recursos TIC, quan i com els utilitzem i per a què. D'aquesta manera, serà un recurs a combinar amb altres recursos i metodologies a l'aula.

Aquesta pràctica m'ha aportat més informació per poder valorar críticament un recurs tenològic, en aquest cas una webquest. A mida que anava analitzant, i observant un gran número de webquest, he anat adquirint un sentit critic al analitzar altres webquest, poc a poc m'he anat fixant en el recurs si es adequat a l'edat o no, si compleix els objectius, si la metodologia, els recursos i els vincles són efectius, si planteja una avaluació adequada on s'evaluan tots els ítems i objectius proposats i on ofereixi una guia didàctica complerta, que pugui orientar a qualsevol mestre alhora de posar en pràctica la webquest.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada