diumenge, 20 de desembre del 2009

Tancament de l'assignatura i avaluació


BLOG

L'experiència de fer un blog ha estat molt interessant i profitosa per a mi. Coneixia aquest recurs, ja que en alguna ocasió havia consultat algun, però no n’havia fet mai cap. El cert és que al principi, com de vegades passa amb les coses noves, fa una mica respecte però desprès quan et poses van agafant seguretat i es comença a descobrir totes les possibilitats que ofereix. Considero que realitzar el blog ha significat per a mi un descobriment, per les possibilitats que ofereix com a recurs en molts àmbits, com també com una eina útil per reflexionar i compartir la formació personal. Realitzar un blog ens permet compartir les nostres experiències i coneixements amb els dels altres i així aprendre tots de tots.

També, i com a mestra, considero que aquest recurs és una font de recursos educatius i de nous aprenentatges que altres companys més avançats poden compartir amb nosaltres i que nosaltres podem també transmetre, facilitant així el foment de nous coneixements, ja que quants més siguem més opinions, idees i recursos.



L’AVALUACIÓ del BLOG


La creació del blog ha suposat el suport perfecte per a l’assignatura en la qual compartir les reflexions realitzades amb el suport del material teòric i a través del debat amb els companys forma part imprescindible, com hem anat comprovant tots al llarg del temps, per a l’aprenentatge i coneixement més proper del què és la interculturalitat. L’aprenentatge i l’ús d’aquesta eina ens podrà permetre, de cara al futur, tenir al nostre abast més possibilitats de compartir recursos i coneixements, concretament per als qui ens dediquem a l’educació.



L’AVALUACIÓ de l’ASSIGNATURA



Durant aquest semestre, aquesta assignatura m’ha permès apropar-me al món de la interculturalitat i reflexionar sobre el seu significat, la seva perspectiva, i com està tan directament relacionada tant amb la nostra vida quotidiana, especialment per a les mestres. També a nivell pràctic, com per exemple com pot ser un currículum intercultural. En tot plegat el debat ha estat interessant, al posar-nos en confrontació amb les nostres idees i els dubtes que ens anaven sortint, i per saber que sempre és millor ser crítics també amb nosaltres mateixos per descobrir altres alternatives i posicions més avançades.

També ens hem apropat als recursos pràctics per treballar la interculturalitat i els seus valors, i reflexionar i tenir més clar quin nivell intercultural té cada recurs i quin s’adapta més a un moment i edat determinades, gràcies al recurs de la webquest: no és suficient tenir recursos sinó també ser crítics, tant en l’estructura, forma i contingut dels recursos. Ens ha proporcionat la possibilitat d’aprofundir en un recurs tecnológic interessant i profitós per les nostres aules. Ha estat enriquidor, malgrat les dificultats tècniques, crear una webquest i analitzar i conèixer d’altres que treballin la interculturalitat. És una eina pràctica per emprar els conceptes teòrics de l’assignatura. Així també publicar la webquest al blog amb l’enllaç corresponent ha fet possible veure i analitzar les webquests dels companys.

En conclusió, penso que els coneixements que se’ns han proposat amb l’assignatura són imprescindibles no només com a futures psicopedagogues, sinó que ho són per al coneixement personal, de nosaltres mateixes i de la societat. A més, utilitzant recursos com el del blog, que s’adequa perfectament als continguts de l’assignatura, aquest aprenentatge ha estat més profitós i creatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada