dissabte, 21 de novembre del 2009

2. Debat



La interculturalitat ha estat un concepte que he descobert més desconegut per mi del que pensava a priori en començar l’assignatura. En aquest sentit el debat, ha significat un aprenentatge personal per a poder aprofundir en la interculturalitat que forma part de la realitat a tots els nivells. En aquest sentit la situació proposada dels dos mestres, a mi, com a docent, m’ha situat en un context similar al que en algunes ocasions se m’ha pogut presentar però amb altres matisos i circumstàncies. La qüestió del conflicte és un estímul per a reflexionar personal.

De la mateixa manera, el debat ha estat molt productiu per a tots. Gràcies a les opinions dels companys he estimulat la meva pròpia reflexió personal i a vegades, sense esperar-m’ho en un principi, anar modificant, perfilant i anar aprofundint sobre altres punts de vista que t’ofereixen els companys. Ha estat interessant veure com les opinions i reflexions s’han anat enriquint progressivament amb els conceptes teòrics del mòdul.

M’ha semblat interessant reflexionar sobre la importància del treball en equip i cooperatiu que ha d’existir en un claustre i ,malauradament, encara ens queda molt com a mestres per treballar amb una metodologia cooperativa per a potenciar la interculturalitat; i també com els materials i la metodologia emprada afavoreix o no un aprenentatge, i reflexionar sobre els criteris que emprem per planificar les classes, els objectius que volem aconseguir, quins valors i actituds volem transmetre, analitzar si la metodologia i els recursos materials, humans etc., són els més adequats pel grup classe als quals van dirigits.

És una gran fita, i entre tots podem anar cambiant moltes coses, però el canvi comença en nosaltres mateixos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada